Frequently ask questions

 SERVICE EN CONTACT
1. Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk ?

Wij zijn lid van de koningklijke metaal unie en zijn ISO 9001 gecertficeerd.


2. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Graag contact met ons opnemen dan doen wij onze uiterste best om de klacht op te lossen.


3. Krijgen bedrijven ook speciale condities?

Nee voor ons zijn alle klanten even welkom alleen bij grote afnames kunt u als bedrijf of particulier beter een offerte aanvragen.


4. Kan ik mijn bestaande bestelling nog corrigeren of annuleren ?

Ja dat kan via uw account of via de mail of telefonisch.


5. Moet je een account aanmaken om te kunnen bestellen?

Nee dat hoeft niet alleen maar als u het wel doet kunt u al uw bestel gegevens ook eerdere bestellingen altijd nog even terug kijken.


6. Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar ?

Wij zijn dagelijks bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur op telefoonnummer 0900-2502500.

U kunt ons tijdens kantooruren ook via Whatsapp bereiken: 06 36585800


7. Hanteren jullie een minimum bestel hoeveelheid ?

Wij hanteren een minimum orderbedrag van 250,00 euro exclusief BTW.

Indien u minder dan 250 euro besteld zal er een bedrag aan transportkosten in rekening worden gebracht die het totaalbedrag weer aanvult tot 250 euro.


8. Verzorgen jullie ook de montage ?

Nee dit laten wij aan gespecialiseerde bedrijven over.


9. Kan je als particulier bestellen?

Jazeker.


10. Wat zijn de openingstijden?

Onze openingstijden zijn van 8.00 tot 17,00


11. Kan ik via de telefoon een offerte aanvragen?

Als het een eenvoudige berekening betreft wel anders doen we het liever via de mail.


12. Krijg je ook korting bij grotere hoeveelheden ?

Ja en dan krijgt u altijd de offerte via de mail.


13. Hoe lang duurt het voordat ik een offerte krijg ?

Wij proberen de offerte binnen een werkdag te beantwoorden


14. Mag ik een bestelling retourneren?

Indien wij een fout hebben gemaakt zullen bouwstaalmatten kosteloos door ons worden geretourneerd of omgeruild.

Indien u zelf een fout heeft gemaakt heeeft tijdens het bestellen zijn de kosten van het brengen en retourneren voor uw eigen rekening.


 BETALEN
15. Hoe kan ik betalen ?

Betalen kunt u via paypall /ideal of via een bankoverschrijving.


16. Kan ik aan de balie ook met pin betalen ?

Ja bij de balie kunt u ook pinnen.


17. Kan ik ook eerst een factuur krijgen ?

Als u de bestelling bevestigd krijgt u automatisch een factuur via de mail toegestuurd.


18. Kan ik ook bij aflevering betalen ?

Nee helaas niet


19. Kan ik ook op rekening kopen ?

Nee dat kan niet


20. Waarom staat er bij een idealbetaling dat de betaling naar stichting sisow toe gaat ?

Deze stichting verzameld de betalingen en keert ze weer aan ons uit.


 TRANSPORT
21. Wat is de levertijd van bouwstaalmatten?

De levertijd is drie tot vijf werkdagen.


22. krijg ik bericht wanneer de zending wordt afgeleverd ?

Ja u krijgt via de email een bevestiging en een leverdatum.


23. kan de chauffeur ook van te voren met mij bellen ?

Dat is mogelijk als u dat bij de bestelling aangeeft.


24. Leveren jullie ook buiten Nederland ?

Nee, wij leveren uitsluitend in Nederland


25. Hoe lang duurt het voordat ik een offerte krijg ?

Wij proberen de offerte binnen een werkdag te beantwoorden


26. Leveren jullie ook op de eilanden ?

Nee wij leveren eventueel wel tot aan de boot


27. Kan ik ook voor een andere vervoerder kiezen ?

Nee wij hebben vaste transporteurs.


28. Laten jullie de zending ook achter als er niemand thuis is ?

Nee we hebben een handtekening nodig, maar u krijgt dan een kaartje in de bus en dan kunt u binnen 5 werkdagen een nieuwe afspraak maken.


29. kan ik ook op zaterdag laten afleveren ?

Nee helaas nog niet de bezorging wordt dan de eerst volgende werkdag


30. Kan ik ook bouwstaalmatten bij jullie afhalen ?

Nee deze worden altijd rechtstreeks bij u afgeleverd


31. kan ik de bestelling op een ander tijdstip laten bezorgen ?

Jazeker, er wordt met u overlegd wanneer de bezorging plaats zal vinden, u hoeft hiervoor zelf niet aanwezig te zijn


32. Leveren jullie ook op de waddeneilanden ?

Nee wij leveren tot aan de boot


33. kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen

Ja u kunt voor een ander afleveradres kiezen als het factuuradres


 KWALITEIT/UITERLIJK/BEHANDELING
34. Wat bedoelen jullie met blank materiaal?

Dat is materiaal wat behandeld is om het beter te kunnen verwerken.


35. Kan het materiaal ook roestig zijn?

Ja dat kan als het materiaal niet behandeld is.


36. wat is thermisch verzinken?

Bij thermisch verzinken wordt het staal ondergedompeld in een bad van circa 450 C  met vloeibaar zink. Het staal en het zink vormen beschermende zinklegeringlagen afgesloten door een zuivere zinklaag.

Deze laag voorkomt zelfs corrosie bij krassen en deuken. Ook moeilijk bereikbare delen en roestgevoelige kanten worden tijdens dit proces optimaal
beschermd. Verzinkte producten zijn zeer duurzaam, vrijwel onderhoudsvrij
en bieden een maximale bescherming tegen een minimale kostprijs. Een dun
laagje zink verlengt de levensduur van staal enorm.

 
Het te verzinken staal ondergaat eerst een nauwkeurige voorbehandeling. Alle vuil-, olie- en vetresten worden verwijderd. Vervolgens worden alle onderdelen in een bad met verdunde zoutzuuroplossing gebeitst om roest en walshuid te verwijderen. In het zinkbad verbindt het vloeibare zink zich met het staal en vormt 3 legeringslagen.


Als de onderdelen uit het zinkbad worden gehaald, vormt zich nog een laagje zuiver zink. Na het
zinkbad volgt afkoeling en worden de verzinkte delen aan een nauwkeurige inspectie onderworpen.


37. wat is electrolytische verzinken?

Bij elektrolytisch verzinken wordt de zinklaag vanuit een waterige oplossing van zink langs elektrolytisch weg (stroom door product & vloeistof) neergeslagen. De laag is egaal en glad. De laagdikten variëren van ca. 5 tot ca. 40 µm. De laagdikte wordt bepaald door de stroomdichtheid + tijdsduur in het zinkbad.

De verdeling van de stroomdichtheid over het product is helaas niet uniform. Dit betekent dat de laagdikte op bepaalde plaatsen hoger is (buitenzijde/uitstekend delen) en op bepaalde plaatsen lager (binnenhoeken/binnenzijden). De stroom zoekt altijd de weg van de minste weerstand.

De hoogste temperatuur bij elektrolytisch verzinken moet gezocht worden in de voorbehandeling en is maximaal 70 graden Celcius. Er is dus geen risico op vervorming van dun materiaal.


38. wat is galvaniseren?

gegalvaniseerd staal is gegaan door middel van een chemisch proces om het te houden van roestende. Het staal wordt bedekt met lagen van zink, omdat roest niet zal deze beschermende metalen aanval. Voor talloze outdoor, marine, of industriële toepassingen, gegalvaniseerd staal is een essentieel onderdeel fabricage.

De belangrijkste methode voor het maken van staal tegen corrosie is door legeren met een ander metaal, zink. Wanneer staal wordt ondergedompeld in gesmolten zink, de chemische reactie permanent obligaties het zink aan de ijzer door middel van verzinken. Daarom is de zink is niet echt een sealer, zoals verf, omdat het niet alleen maar de jas van staal; het eigenlijk permanent wordt een deel van.

Het zink gaat door een reactie met het ijzer moleculen in het staal aan gegalvaniseerd staal vormen. De meeste externe laag is alle zink, maar de opeenvolgende lagen zijn een mengsel van zink en ijzer, met een interieur van puur staal. Deze verschillende lagen zijn verantwoordelijk voor de geweldige eigenschap van het metaal tegen corrosie bestand zijn tegen-inducerende omstandigheden, zoals zout water of vocht.

Zink beschermt ook het staal door op te treden als een "offer laag. " Indien, om wat voor reden, roest in het bezit te nemen over het oppervlak van gegalvaniseerd staal, zal het zink krijgen eerste gecorrodeerd. Dit maakt het zink dat is verspreid over de schending of kras roest te voorkomen dat het bereiken van het staal.